Update zorgbeleid VGZ 2018

23-12-2017

Zoals eerder gemeld gaan de ziektekostenverzekeraars VGZ, IZA, Bewuzt, Univé, UMC, Zekur, IZZ en Zorgzaam de leverancier voor infuustherapie immunoglobulinen per 1 januari 2018 wijzigen. Voor mensen die verzekerd zijn bij of willen overstappen naar een van deze verzekeringen en die immunoglobulinen thuis per infuus krijgen toegediend kunnen daar gevolgen van ondervinden. De desbetreffende verzekerden hebben hierover vorige week een brief ontvangen van hun verzekeraar. Verzekerden moeten voor 31 december 2017 contact opnemen met de poliklinische apotheek van hun eigen ziekenhuis. Deze apotheek of de apotheek van het Radboudumc gaat zorg dragen voor de levering en toediening van immunoglobulinen in 2018.

Stichting voor Afweerstoornissen vindt het kwalijk dat deze informatie zo kort voor de feestdagen de betrokkenen bereikt.

Omdat alles op zo’n korte termijn geregeld moet worden, maken wij ons zorgen over de continuïteit en kwaliteit van levering en de thuiszorg. VGZ heeft ons toegezegd dat er een 'warme' overdracht zal plaatsvinden en dat de patiënt geen problemen in de continuïteit of kwaliteit mag ervaren. Mocht u in het nieuwe jaar problemen ervaren, wilt u dit dan aan ons melden? Wij hebben contact met VGZ en zullen proberen om een oplossing voor uw problemen te vinden.

Wij hopen uiteraard dat deze verandering van leverancier soepel gaat verlopen voor u. Mochten er echter problemen ontstaan dan staan wij u graag ter zijde.

Alle andere verzekeraars blijven het komend jaar immunoglobulinen vergoeden op de manier die u tot nu toe gewend bent. Mocht u overwegen dit jaar nog over te stappen naar een andere verzekeraar, laat u zich dan goed informeren over de voorwaarden in de basisverzekering en de aanvullende verzekering.

SAStweet

RT @YvOkx: Resultaat van een workshop ‘intuïtief schilderen’ tijdens de SAS Ladiesday Stiekum best wel trots op mezelf .. niet gedacht dat…

by SAStweet